2012. június 12., kedd

Életmód

Jónéhányszor nekiugrottam már méregtelenítő kúráknak, étkezésünk megreformálásának, életünk kampányszerű átalakításának, természetesen nem sok sikerrel. Néhány hét után visszasodródtam a hagyományos kerékvágásba, ami ugyan az átlag háztartások zöméhez képest nem is rossz, de a jótól is messze van.
Most úgy döntöttem lépésenként fogom méregteleníteni és szemétteleníteni a szervezetünket és a háztartásunkat. Végülis hamár biotermelésből szeretnénk megélni, legyünk hitelesek. Meg amúgyis, van egy egyéves kicsi gyerekünk, és jó lenne még néhány, jó lenne egészségesen megélni-megérni az unokákat is, azonkívül nekem már most van egy csomó merész tervem a nyugdíjasévekre. Nem mellékesen pedig jó lenne, ha az unokáimnak megmaradna valami ebből a bolygóból.
A minap, takarítás közben, elgondolkodtam azon, hogy mennyi szemét van a háztartásunkban, mennyi, de mennyi fölösleges tárgy, mennyi hulladék, veszélyes anyag, stb. A boltban feltettem magamnak a kérdést, hogy én miért járok kétnaponta kocsival vásárolni, mikor a nagypapám hetente kétszer letolta a biciklijét két cekkerrel, azt jónapot. Valamiért mégis úgy érzem, hogy utoljára kábé nyolc évesen ettem igazán jót. A ház, amelyben lakunk, a nagyszüleimé volt, ők építették még az ötvenes években. Előtte is itt éltek egy régi, hosszú parasztházban, most is itt van arcképük a falon, mondhatni főhelyen. Ők emlékeztetnek engem egy sokkal egyszerűbb, nyugodtabb, tisztább, egészséges, dolgos és derűs életre. Tudom, hogy nagyot változott már a világ, de azt hiszem, hogy itt "házon belül" megteremthető még az a biztonságos kis sziget az Ő dédunokájuknak is.

Szóval napi egy kis lépés, egy apróság csak, aztán meglátjuk: ma végre elfogyott a tusfürdőnk én pedig vásároltam egy Magyarországon készült, csakis természetes alapanyagokból készült kecsketejes szappant. Mostantól ezzel fürdünk. Tényleg, a gyereknek is veszek egy natúrt, a miénk ugyanis fahéjas. A tusfürdőt azért egy picit meg is tartjuk - de kizárólag intenzív sportolás vagy nagyon mocskoló fizikai munka esetére. Bár meglátjuk még, hogy szuperál a szappan ilyenkor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése